100 dagen op proef
Gratis verzending en retour
Betaal achteraf
Voor 18:00 besteld, morgen in huis

Hoe richt je een gezonde (beeldscherm)werkplek in?

Om je werkplezier te verhogen, is het belangrijk om je werkplek goed in te richten, ook nu we allemaal zoveel mogelijk thuis werken. Wij helpen je graag met een vijftal tips, zodat jij ook thuis met veel plezier aan het werk kunt en tegelijkertijd klachten voorkomt!

Hoe zit ik goed? 

  1. Zet je voeten plat op de grond en zorg dat de stoelhoogte zo is, dat de knieën een hoek van 90 graden maken. Mocht dit niet lukken, wees dan niet getreurd! Wij hebben voetensteunen die je kunnen helpen om alsnog de hoek van 90 graden te bewerkstelligen.
  2. Zorg ervoor dat je armen een hoek van 90 graden maken en leunen op de armsteunen of op de tafel. Hierbij is het belangrijkste dat ze een rechte hoek maken, ontspannen hangen en ondersteund worden. Zo trekken de schouders niet, waardoor je geen klachten aan de schouders of de nek zult ervaren. Ergonomisch het meest verantwoord dus! Mocht je stoel te laag zijn, pak dan een kussen van de bank, of probeer een zitkussen. Wordt je rug niet ondersteund? Misschien is een rugkussen dan een mooie oplossing!
  3. De stoel zelf stel je actief en lichtelijk naar achter leunend in (als dit mogelijk is). Dit is de juiste actieve houding! Daarom is de meest ideale stoel een stoel die met je meebeweegt. Hier vind je ons aanbod van ergonomische bureaustoelen.
  4. Zorg ervoor dat je minimaal 1 armlengte verwijderd zit van je monitor. Hierbij is het belangrijk dat je het hele scherm kan zien, zonder met je hoofd heen en weer te moeten bewegen.
  5. Door de schermhoogte op de juiste hoogte in te stellen ontlast je de nek. Stel de hoogte van je scherm net onder ooghoogte in. Werk je met een laptop of tablet? Bekijk onze laptophouders of tabletverhogers. Hierdoor kijk je niet te veel naar beneden, waardoor je nekklachten voorkomt.