100 dagen op proef
Gratis verzending en retour
Betaal achteraf
Voor 18:00 besteld, morgen in huis
Blog archief

Hoe richt je een gezonde (beeldscherm)werkplek in?

We zitten op dit moment steeds vaker thuis, het is belangrijk om je beeldschermwerkplek ook hier goed ingericht te hebben. Wij helpen je graag met een aantal tips zodat jij thuis ook met veel plezier aan het werk kunt en klachten voorkomt! 

Hoe zit ik goed?

  1. Zet je voeten plat op de grond en zorg dat de stoelhoogte zo is, dat de knieën een hoek van 90 graden maken. Mocht dit niet lukken? Niet getreurd, wij hebben voetensteunen, die je kunt gebruiken om toch de 90 graden hoek te bewerkstelligen.
  2. Dan je armen, zorg ervoor dat ook deze een 90 graden hoek maken en leunen op de armsteunen of op de tafel. Hierbij is het belangrijkste dat ze een 90 graden hoek maken en ontspannen hangen en ondersteund worden. Dit is ergonomisch omdat zo de schouders niet gaan trekken en je geen klachten aan de schouders of nek gaat ervaren. Mocht je stoel te laag zijn leg er dan een kussentje onder of probeer een zitkussen. Wordt je rug niet ondersteund? Misschien is een rugkussen een mooie oplossing. 
  3. De stoel zelf dien je actief in te stellen en lichtelijk naar achter leunend (als dit mogelijk is). Dit is de juiste actieve houding. De meeste ideale stoel is een stoel die mee beweegt als jij beweegt. Hier kun je ons aanbod ergonmische bureaustoelen vinden. 
  4. Probeer je nek te ontlasten, dit kan door de schermhoogte op de juiste hoogte in te stellen. Stel deze net onder ooghoogte af. Werk je met een laptop of tablet? Bekijk onze laptophouders of tabletverhogers. Een laptophouder zorgt ervoor dat je niet te veel naar beneden kijkt, hierdoor voorkom je nekklachten. 
  5. Houd afstand tot je scherm, zorg ervoor dat je minimaal 1 armlengte verwijderd zit van je monitor.

    Gezonde beeldschermwerkplek